Ieder bedrijf heeft een verhaal te vertellen, dat kan in woord en beeld. LINK Fotografie maakt bedrijfsreportages zodat je kunt laten zien wat de kern van jouw bedrijf is.

Met goede bedrijfsfotografie kun je snel een professionele indruk maken en in één oogopslag laten zien waar jullie voor staan.

Wat is een bedrijfsreportage?

Bij een bedrijfsreportage is de essentie om de emoties van de werknemers, de sfeer die er hangt en de omgeving over te brengen. Dat is belangrijk want mensen hebben graag een idee en gevoel bij degene met wie zij zaken doen. Een bedrijfsreportage kenmerkt zich door het vastleggen van echte momenten, een foto is vaak geposeerd maar het is juist belangrijk door echte momenten een realistisch beeld te geven van jouw bedrijf.

Waaruit bestaat een bedrijfsreportage?

Een bedrijfsreportage is voor iedereen anders en bestaat niet uit een aantal elementen. Er zijn wel een aantal elementen die in alle bedrijfsreportages thuis horen. Uiteraard laat je in jouw bedrijfsreportage zien wat jij doet, de producten en diensten staan in de schijnwerpers. Mensen zien graag de achtergrond van een product of dienst, ze zien graag het productie of werkproces. Of het nu medewerkers in een werksituatie zijn of portretten, mensen brengen levendigheid in de foto’s. In een bedrijfsreportage laat je ook zien waar je gevestigd bent, zo krijgen de klanten inzicht hoe de werkplek eruit ziet.

Het doel

Ga bij jezelf na wat het doel is van de bedrijfsreportage, in de meeste gevallen is dit ter ondersteuning van de bedrijfswebsite. Vaak zijn de rapportages voor veel doeleinden te gebruiken zoals magazines, folders of jaarverslagen. Zo krijgen klanten een inzicht van jouw bedrijf, producten en diensten. Houdt dus altijd het doel voor ogen tijdens het maken van de foto’s.

Imago van het bedrijf

Denk eerst na over het beeld dat jij wilt dat klanten hebben van jouw bedrijf. Het is hierbij belangrijk om je identiteit van je bedrijf goed voor ogen te houden. Een imago is tenslotte een reflectie van de identiteit. Wie zijn wij? Wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Wat is visie? Wanneer jij je identiteit goed voor ogen hebt, zullen deze goed naar voren komen in de foto’s. Ben je bijvoorbeeld een timmerman? Laat het dan lijken alsof je aan het timmeren bent! Hierdoor sla je twee vliegen in één klap: je laat zien wat je doet en hebt een dynamische foto. Een bedrijf bestaat simpelweg uit twee aspecten: mensen en een bedrijfslocatie. Wil je nu je bedrijf verbeteren en mensen inzicht geven in je bedrijf, dan helpt LINK Fotografie je graag verder door middel van het maken van een bedrijfsreportage.