Wil jij jouw bedrijf beter op de kaart zetten? Of hebben jullie nieuwe ontwikkelingen die interessant zijn voor de buitenwereld? Dan is een bedrijfsfilm dé oplossing voor jou. In deze blog wordt de impact van een bedrijfsfilm besproken. Niet alleen wat de kracht van beeldmateriaal is maar ook hoe zo’n film gemakkelijk herbruikbaar is voor meerdere kanalen. Ook in meerder situaties is het mogelijk om een bedrijfsfilm in te zetten. Ben je nou geïnteresseerd geraakt door dit deze blog? Lees dan snel verder over wat een bedrijfsfilm voor jouw bedrijf kan betekenen.

De kracht van beeldmateriaal

Vroeger was lezen erg populair, maar tegenwoordig zijn er steeds minder mensen die echt een tekst of boek lezen. Er is een trend ontstaan de laatste jaren die zich heeft ontwikkeld op veel verschillende platformen. Het gaat hier over beeldmateriaal. De nieuwe generaties lezen de meeste teksten niet eens meer en vooral niet als het te lang is. Beeld daarentegen is wel interessant voor deze generatie. Met emotie, beeld en een persoonlijke boodschap kan een video mensen veel beter raken en aanspreken. Iets wat schrijvers heel goed kunnen met hun teksten is ook te bereiken met beeld. Een pakkende intro met een boeiend verhaal zorgt ervoor dat mensen blijven kijken. De trend van beeldmateriaal is iets waar iedereen op in moet spelen.

Herbruikbaarheid

Een bedrijfsfilm is ervoor gemaakt om mensen op een boeiende manier aan te spreken. Wanneer zon film eenmaal is gemaakt moet je ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zien. Dit doe je door je bedrijfsfilm te hergebruiken op alle social media platformen. Denk aan Instagram, Facebook, YouTube en LinkedIn. De bedrijfsfilm is dus herbruikbaar en inzetbaar op alle platformen om zoveel mogelijk verkeer aan te trekken.

Overige situaties

Een bedrijfsfilm hoeft niet altijd gemaakt te worden voor extern gebruik. Zo’n film kan heel goed ingezet worden voor intern gebruik. Bijvoorbeeld om een reoganisatie uit te leggen aan je werknemers. Of om het inwerktraject duidelijk op beeld te zetten voor jouw toekomstige werknemers. Dit kan veel tijd schelen voor jouw huidige personeel.

Wanneer je echt gericht bent op het aantrekken van klanten is het beter om een promotiefilm te laten maken. Een promotiefilm is er echt specifiek voor bedoeld om jouw bedrijf of product zo goed mogelijk te promoten aan de buitenwereld, ook erg nuttig dus!