Ben jij al een tijdje ondernemer of ben je recentelijk begonnen met een eigen bedrijf? Dan loop je iedere dag weer tegen nieuwe dingen aan de het werk soms moeilijk maken en de winstgevendheid belemmeren. Van veel ad-hoc taken tot administratief werk en het benaderen van nieuwe leads heb je een handje vol aan werkzaamheden die terugkomen op een dag. In deze blog hebben we voor jou een aantal praktische tips op een rijtje gezet die jouw dag efficiënter laten verlopen waardoor je meer de focus gaat leggen op winst maken. Dus lees snel verder voor meer kostbare informatie! 

Maak strakke planningen 

Ben jij een georganiseerde chaoot? En verlopen alle werkzaamheden tot nu toe redelijk op rolletjes? Zonder twijfel gaat er een punt komen dat je het overzicht verliest. Zonder structuur ben je nergens. Bovendien is het voor collega’s of andere mensen die met je samenwerken lastig om jou gedachtegang te blijven volgen. Wij adviseren je daarom om altijd een strakke planning te hanteren en te werken volgens werkprocessen die leven in het bedrijf gemakkelijker maken.  

Benader geschikte specialisten 

Sommige taken zijn tijdrovend. Wellicht omdat het hersen dodend werk is, maar ook kan het liggen aan het feit dat je de vaardigheden er niet voor hebt. Wij adviseren je om goed te bepalen op basis van een planning welke specialisten je nodig hebt voor de desbetreffende taak. Op deze manier heb je meer tijd over voor andere zaken waar wel jouw competenties liggen. 

Tover je data om in bruikbare informatie 

Verzameld jouw bedrijf veel data? Dan adviseren wij jou om alle beschikbare data analyseren zodat het bruikbare informatie wordt. Je hebt namelijk super veel goud in handen! Op basis van alle klantgegevens kun je veel kansen spotten die rendement opleveren. Bovendien kun je op deze manier ook werkprocessen verbeteren. Lijkt je dit wat? Klik dan op de volgende termen voor meer informatie over dit onderwerp: adviesbureau sociaal domein en beleidsonderzoek.